Training: Lastige gesprekken

communicatie trainer

Slecht nieuws brengen is waarschijnlijk niet iets wat je graag doet. Dat is nog zacht uitgedrukt. Het is waarschijnlijk niemands hobby. Misschien krijg je al knikkende knieën als je eraan denkt dat je het nieuws moet gaan brengen. Toch kun je er soms niet onderuit tijdens contact met je klant of collega. Bijvoorbeeld als je je klant vertelt dat wat hij wil niet mogelijk is. Excuses en uitstel lossen het nieuws niet op. Je zult het gesprek toch echt moeten aangaan. Liefst zonder knikkende knietjes, met een goed verhaal en met de focus op een goede oplossing voor beide kanten.

Het resultaat van deze training:

Na afloop van de training kun je…

  • …je op zo’n manier voorbereiden op een slechtnieuwsgesprek dat het gesprek daarna van een leien dakje gaat. 
  • …je klant of collega dankzij een goede slecht-nieuws-strategie zover krijgen dat hij het slechte nieuws accepteert en begrijpt. 
  • …het slechtnieuwsgesprek daardoor succesvol aangaan. Geen knikkende knietjes, wel een doelgerichte houding. 
  • …valkuilen vermijden. Om de hete brij heen draaien, het gesprek uitstellen of tientallen excuses bedenken zijn verleden tijd. 
  • …op een goede manier omgaan met een klant of collega die teleurgesteld is over jouw nieuws.
leiderschapstraining

Deze bedrijven gingen je voor:

Leiderschapstraining