Training: Klantgericht verkopen

Wil jij meer verkopen, maar dan wel op een manier die de klant fijn vindt? Dan weet je waarschijnlijk al dat harde sales vaak niet de beste methode is. Wat wel werkt? Dat leer je tijdens deze training ‘Klantgericht verkopen’.

klantgericht verkopen

Tijdens deze training komen de fijne kneepjes van deze bewezen effectieve verkoopstrategie uitgebreid aan bod. Hoe ontdek je de behoeften van de klant? Hoe speel je daarop in? En hoe bouw je tijdens het gesprek een relatie op met de klant? Met deze training leer je meer verkopen op een fijne manier die wérkt.

Klantgericht verkopen, wat is dat?

Klantgericht verkopen is een succesvolle verkoopstrategie waar al veel bedrijven gebruik van maken. Met gerichte vragen wordt de klant aan het denken gezet, zodat de beller en klant samen kunnen achterhalen waar de klant tegenaan loopt. Het handige aan die methode? Je legt de klant niets op, maar laat hem zelf ontdekken of hij jouw product of dienst goed kan gebruiken.

Bij Klantgericht verkopen heeft de verkoper dus een totaal andere rol. Hij is niet aan het verkopen, maar denkt mee met de klant en geeft hem alle nodige informatie over het product of de dienst. Zo kan de klant zelf besluiten of dit aanbod is wat hij nodig heeft.

Oftewel, het gesprek draait in eerste instantie om wat de klant nodig heeft, niet om wat jij wilt verkopen. Dat maakt het voor beide partijen een fijner gesprek met vaker een positieve uitkomst. Win-win-win dus!

freelance trainer

De inhoud van de training

Hoe kan de training ‘Klantgericht verkopen’ jouw bedrijf helpen aan betere salesprestaties? Tijdens deze training leer ik jouw team alles over deze methode. Dat doe ik met een stukje theorie, maar ook met handige tips zodat je teamleden de methode zelf kunnen toepassen. Er komen dan ook veel voorbeelden aan bod. Alles om ervoor te zorgen dat jouw team al direct na de training met ‘Klantgericht verkopen’ aan de slag kan.

Concreet leren de deelnemers aan deze training:

  • …wat de Klantgerichte verkoop-methode inhoudt.
  • …hoe ze die methode zelf kunnen gebruiken in verkoopgesprekken.
  • …wat goede vraagtechnieken zijn binnen deze strategie.
  • …waarom klanten wel of niet tot aankoop overgaan.
  • …hoe ze kunnen bepalen of een klant geïnteresseerd is.
  • …hoe ze jouw product zo goed mogelijk aan een klant kunnen presenteren.
  • …en hoe ze dus JA na afloop van een verkoopgesprek te horen krijgen.
klantgericht verkopen

Het resultaat

Na afloop van de training hebben je teamleden alle tools in handen om de Klantgerichte verkoop-methode in hun eigen gesprekken te gebruiken. Voortaan praten ze niet meer tegen, maar mét de klant. Klanten zullen de gesprekken als fijner ervaren en hetzelfde geldt voor jouw teamleden. Het resultaat? Meer positiviteit, meer verkopen en daarmee hopelijk ook een hogere omzet!

Na afloop van de training kan iedere deelnemer:

  • …een relatie met de klant opbouwen tijdens het gesprek.
  • …informatie van de klant achterhalen over zijn behoeften (om daar vervolgens op in te spelen).
  • …op een effectieve (maar niet agressieve) manier jouw product of dienst aanbieden.
  • …verkoopgesprekken voeren die fijn aanvoelen. Voor de beller én voor de klant.
  • …een product verkopen zonder dat de klant het gevoel heeft iets aangepraat te krijgen.

Ben je benieuwd hoe de methode van Klantgericht Verkopen jou aan meer verkopen kan helpen?

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn om deze training voor jouw team te verzorgen? Ik maak graag kennis met je!

Bel of mail me gerust als je eens vrijblijvend wil sparren. Dan vertel ik je graag wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen.

Hopelijk tot ziens! //Elja

freelance trainer
Disc training